Markedsføring med sociale medier
Mangler du hjælp til at markedsføre dig på de sociale medier?
Feks. Facebook, Instagram og LinkedIn
De fleste virksomheder kan have nytte af at markedsføre sig på et eller flere af de sociale medier. Det mest populære sociale medie i Danmark er Facebook. Instagram, der også er ejet af Facebook er også blevet et meget anvendt medie.
Så ved anvendelse af begge disse kanaler, kan man ramme en bred målgruppe af Danmarks befolkning.
Propagandafabrikken hjælper dig med at finde den/de sociale platforme, der passer til din virksomhed. Sammen får vi lagt en strategi for din tilstedeværelse. Vi kan også hjælpe dig med at skabe det rigtige indhold, få lavet de relevante opdateringer og med annoncering.
Annoncering på sociale medier er effektivt og ofte billigere end andre medier.
- 64 % af de 15-75-årige danskere bruger sociale medier en eller flere gange dagligt
- 77 % af befolkningen har en profil på Facebook
- 40 % har på Instagram
- 41 % har en profil på LinkedIn
- 37 % har en profil på YouTube.
Kilde: Slots- og kulturstyrelsen
Facebook er samtidig det sociale medie, som bruges oftest. 64 % af danskerne bruger Facebook dagligt/flere gange dagligt. Til sammenligning bruges YouTube dagligt/flere gange dagligt.
Husk, Meta er en social platform og en underholdningsplatform.
Kan du skabe indhold, der engagerer brugerne så de bliver ”på” annoncen, får du billigere priser.
Organisk rækkevidde på sociale medier på populære platforme som Facebook når sjældent alle dine følgere. Min anbefaling er derfor at du ikke kun anvender organiske opslag, men kombinerer dem med betalte opslag/annoncer
Med betalt annoncering på Metas platform får du mulighed for at målrette til specifikke målgrupper, skabe engagerende annonceformater og bruge datadrevne værktøjer til at optimere kampagner. Uanset om du ønsker at øge kendskabet til din virksomhed eller skabe salg af et bestemt produkt giver en velplanlagt betalt social strategi målbare resultater.
Lad os se nærmere på, hvorfor "pay to play" definerer nutidens sociale medielandskab, og hvordan du kan bruge betalte annoncer til at nå dine forretningsmål.
Vigtigste pointer
- Organisk rækkevidde på sociale platforme bliver ved med at falde, hvilket gør betalte annoncer til den mest effektive måde at nå din målgruppe og opnå målbare resultater.
- Betalte sociale platforme tilbyder avancerede målretningsmuligheder som lookalike-audiences, adfærdsbaseret målretning og geotargeting, der hjælper med at nå de rette personer og maksimere annonceeffekten.
- Med dit eget produceret indhold af video og billeder, er det min erfaring, at du kan skabe gode resultater for et relativt lille budget pr. måned
Få en abonnementløsning
Få “passet” dine sociale medier – Kun 2995 kr. pr. måned ex. moms
Månedsabonnement
2.995 kr. ex. moms / pr. måned
- Overvågning af Facebook siden
- Planlægning og eksekvering af max. 2 opslag pr. uge
- Planlægning af 1-2 konkurrencer pr. måned
- Grafisk opsætning af 1-2 Facebook annoncer/opslag pr. måned
- Optimering af annoncebudgetter
- Kampagneevaluering
Opsætning/klargøring
2.995 kr. ex. moms / en gangsbeløb
- Opsætning af Facebook side/Instagram profil
- Layout og tilpasning
- Opsætning af Business Manager
- Opsætning af Facebook annoncekonto
- Opsætning af Facebook pixel på hjemmeside
Opdatering af viden
Jeg valgte at investere i kurset "Facebook Masterclass" af Emil Nissen,
Han er en af de førende Meta eksperter i Danmark. Med kurset er helt up to date, og klar til at rådgive dig på bedste vis. Samtidig har jeg Emil i ryggen, hvis jeg har brug for en "second opinion" til en kampagne.
Her er nogle af de virksomheder, jeg har hjulpet med
markedsføring på sociale medier





