Hvem skal du overbevise?
7 gode grunde til at anvende e-mail markedsføríng
.
Der er mange gode grunde til at skrive e-mail nyhedsbreve
Her får du her 10 gode grunde til at skrive e-mail nyhedsbreve, der kan overbevise dig selv – eller din chef
-
En af de billigste marketingkanaler
E-mail markedsføring har en meget høj ROI. For hver gang du investerer 1 krone i at markedsføre dig med dit nyhedsbrev, tjener du 40 kroner ind igen (kilde: Direct Marketing Association). – det er selvfølgelig et gennemsnit fra mange brancher….
Har du allerede nu mange udgifter f.eks. porto til direct mails, annoncer eller andet markedsføring, er der ingen tvivl om, at du kan spare nogle af pengene ved at supplere og eller erstatte med e-mail markedsføring.
-
Du ejer data og bestemmer udgivelsestidspunkt
Når du har opbygget din egen e-mail liste, er du ikke afhængig af et andet medies deadline og udgivelsestidspunkt. Det er DIG der bestemmer, hvornår du sender. Og fra du har bestemt dig til at skrive et e-mail nyhedsbrev, og til det lander hos dine modtagere, behøver der ikke gå lang tid.
-
Du kan udsende automatiske e-mail nyhedsbreve
Hvis du anvender et professionelt nyhedsbrevssystem (som f.eks. Mailchimp) Kan du opsætte “automatiske” nyhedsbreve. Her kan du skrive en stribe af nyhedsbreve, der automatisk udsendes f.eks. en dag, en uge, 14 dage, osv. efter at en person har gjort en bestemt handling. F.eks. tilmeldt sig nyhedsbrevet eller handlet i din webshop. På den måde får du en “nyhedsbrevsmotor”, der arbejder for dig, mens du laver andre ting. F.eks. tager en lur :0)
-
Du får masser af brugbar viden om dine kunder og kundeemner
Hvis du anvender et professionelt nyhedsbrevssystem (som f.eks. Mailchimp), får du masser af viden om de personer, der er på din liste. F.eks. hvem har åbent hvem har ikke åbent, hvem har klikket på links osv. Den viden kan du udnyttet og f.eks. genfremsende til de, der ikke åbnede i første omgang.
-
Forøg antallet af besøgende på din hjemmeside og få en bedre placering i Googles søgemaskine
I dit nyhedsbrev kan du linke til en artikel på din blog eller til noget indhold på din hjemmeside. Det vil alt andet lige betyde flere besøgende på din hjemmeside. Og det kan Google gode lide. Du skaber relevant indhold for dine besøgende. Dermed kommer din hjemmeside højere op i Googles søgemaskine.
-
Del dit nyhedsbrev på sociale medier
Det er nemt at dele et link til dit nyhedsbrev på de sociale medier, så folk også kan læse det her. Dermed skaber du også ”liv” her, og måske har du også nogle followers på de sociale medier, som du ikke har på dit nyhedsbrev
-
Sælg via dit nyhedsbrev
Når du stille og roligt får opbygget din liste, og udsender kontinuerlige nyhedsbreve, der opbygger tillid, vil du opleve at dit nyhedsbrev bliver en af dine vigtigste salgskanaler.