Autoresponder mailserier

Bilforhandler: Fasthold dine kunder med e-mail markedsføring

Autoresponder Mailserier

Bilforhandler fasthold dine kunder

Med e-mail markedsføring

gitte_fri1_lys

Mister I også potentielle bilkøbere på kunderejsen?

Kunne det her være jeres virksomhed?

I har investeret i en professionel hjemmeside og SEO. I ligger godt på Google og får mange besøgende. Både på hjemmesiden og måske også i butikken.

Men alligevel køber alt for få af de besøgende. Måske ender de med at købe bil hos en af konkurrenterne, eller måske er deres købsproces ulideligt lang.

Det er både ærgerligt og dyrt. Især hvis I også bruger dyr tid på at rådgive dem – og de måske har prøvet flere af bilerne.

Heldigvis er der en effektiv løsning, hvor I både kan motivere kunderne til netop at handle hos jer og samtidig forkorte købsrejsen.

Uanset om de vanligvis går i stå allerede på hjemmesiden eller efter en prøvetur.

e-mail autoresponder_bilforhandler

Hvorfor vælger kunderne ikke jeres biler – endnu?

Medmindre kunderne har et akut behov for en ny bil, er det bekvemt at udskyde købet. Det er en stor beslutning, og måske skal de også låne penge til bilen.

Så selv om det er fedt at få en ny bil, kan kunderejsen gå i stå mange steder. Og kunderne har jo et liv, mens de overvejer en ny bil.

Uanset om I allerede har været i kontakt med kunderne, eller de kun har besøgt hjemmesiden, kan I fremme købet med en såkaldt autoresponder.

Det er en fast mailserie, som kunderne selv sætter i gang. Ofte aktiverer de selv serien på hjemmesiden, fordi I lover en gave, mod at de skriver sig op til at modtage nyhedsbreve. Herefter får de mailserien, der specifikt er skrevet for at afklare deres spørgsmål og kvæle deres tvivl og forbehold. Møder I kunderne i butikken, kan I også få dem tilmeldt mailserien her.

Gaven kunne være en guide til bilkøb – skrevet ud fra de spørgsmål, der rammer jeres målgruppe bedst. Eks. ”7 typiske fejl ved bilkøb” eller ”Den vigtigste ting, du skal vide, når du køber bil”.

I kølvandet på gaven modtager læserne 5-10 nyhedsbreve, skrevet specifikt for at fremme deres købsbeslutning.

Udover at rådgive om køb af bil i nyhedsbrevene kan I også

  • invitere til en prøvetur (mere)
  • formidle kontakten til en samarbejdspartner, der kan hjælp med billån eller en bilforsikring
  • fremhæve fordelene ved netop at handle hos jer

Og skal det være rigtig ambitiøst, kan I også tilpasse autoresponderen, så kunderne får forskellige mails, alt efter hvordan de har reageret på de forrige mails. Evt. hvilke biler de har klikket på i nyhedsbrevene, eller hvorvidt de specifikt er interesseret i erhvervsbiler, brugtvognssalg, leasing eller elbiler.

Den del kan I selvfølgelig også automatisere.

Mailserien giver 4 konkrete fordele:

  • I skal kun skrive mailserien én gang (eller hyre en til at gøre det)
  • I fanger kunderne, mens de kan huske jer og er i proces bilkøb
  • I får en ekstra sælger, der ikke skal have løn
  • I kan løbende optimere indholdet, når I ser, hvad der virker

Og måske kan et enkelt bilkøb finansiere såvel copywriting som opsætning af mailserien. Herefter er alle de salg, fremskyndet af mailserien, ren fortjeneste.

Bonus

Når først mailserien kører og begynder at konvertere, bliver det oplagt at fortsætte med flere automatiserede flows eller et regulært nyhedsbrev. Og nu har I tilladelsen til at sende nyhedsbrevene.

Også her vinder I ved at segmentere efter kundernes individuelle præference. Eksempelvis ifm. salg af diverse udstyr, eller hvornår det er tid til at skrifte bilen ud – igen. Og når kunderne skal have en ny bil, kan den hyppige kontakt gennem nyhedsbreve (og den gode oplevelse ifm. køb 1) forårsage, at de end ikke overvejer at handle hos nogen af jeres konkurrenter.

bous

Om skribenten
Majbritt Lund er uddannet journalist og har drevet sit eget firma siden 2007. Hun rådgiver om forretningsstrategi, målgrupper og markedsføring, skriver nyhedsbreve og SEO-tekster og underviser kunderne i at skrive selv.

gitte_fri1_lys
Få 30 minutters gratis sparring

Kontakt mig i dag

Scroll to Top